Back

Stomatologia ogólna

Stomatologia ogólna zwana inaczej stomatologią zachowawczą zajmuje się przede wszystkim zapobieganiem chorobie próchnicowej zębów czyli profilaktyką przeciwpróchnicową oraz skutecznym leczeniem zaatakowanych już próchnicą twardych tkanek zęba, zachowując jak najdłużej jego żywotność i naturalny wygląd – estetykę. Często jednak zdarza się, że proces próchnicowy jest tak dalece zaawansowany, że same proste zabiegi zachowawcze już nie wystarczają. Dlatego też dzięki współczesnej endodoncji – leczenia kanałowego, lekarz  ratuje wszelkimi dostępnymi metodami każdy ząb, nie dopuszczając w ten sposób do jego utraty.

Problemy pacjentów związane z leczeniem próchnicy zębów są najczęstszym powodem ich wizyt w Stomatologii Lizurej.  Zapobieganie i leczenie tej choroby stanowi nieodzowny element opieki nad pacjentem od najmłodszych lat.

Profilaktyka

Celem zapobiegania próchnicy jest ochrona uzębienia przed szkodliwymi czynnikami stale atakującymi nasze zęby. Najważniejsze to utrzymać zdrowe i żywe zęby od najwcześniejszych lat aż do późnej starości. Zdrowe zęby i zdrowe przyzębie to najważniejsze czynniki warunkujące wydolność i estetykę naszego uśmiechu.

Leczenie zachowawcze

Próchnica to choroba zakaźna charakteryzująca się  demineralizacją oraz rozpadem twardych tkanek zęba. Próchnica może zaatakować każdą tkankę zęba: szkliwo, zębinę i kostniwo, a także każdą jego część: koronę i korzeń. Należy pamiętać, iż zniszczone tkanki zęba nie zregenerują się samoistnie. Jedynym sposobem na to by przywrócić funkcjonalność zęba, zlikwidować ból i nadać mu pierwotny wygląd, jest jego wyleczenie poprzez usunięcie próchnicowo zmienionej zębiny i szczelne wypełnienie ubytku.

Pozostaw komentarz