Back

Periodontologia

Zabiegi periodontologiczne dotyczą chorób przyzębia. Pierwszymi objawami zauważalnymi przez pacjenta i wskazującymi na problem chorób przyzębia to:

1. Krwawienie dziąseł- łącznie z ich bolesnością. Problem ten można zauważyć  podczas szczotkowania zębów. W takiej sytuacji często zaniedbywana jest higiena jamy ustnej z powodu bólu.
  2. Odsłonięcie szyjek zębowych oraz ich nadwrażliwość z powodu obniżania się dziąsła.
  3. Rozchodzenie się zębów.

Jedynie pacjent stosujący zalecenia lekarza i poddający się codziennym zabiegom higienizacyjnym kwalifikuje się do leczenia ww. objawów chorób przyzębia.

Krwawienie i bolesność- wymagana bardzo dobra higiena jamy ustnej. W tym przypadku pacjent poddawany jest podstawowym zabiegom higienizacyjnym – scaling. Lekarz stomatolog daje wskazówki z przedstawieniem prawidłowej higieny jamy ustnej.

Obniżanie się dziąseł – w początkowym stadium  jeżeli nie stanowi defektu estetycznego można zapobiec poprzez prawidłową higienę jamy ustnej – szczotkowanie,oraz wykluczenie dysfunkcji i parafunkcji zgryzowych – szyny terapeutyczne. Zaawansowane stadium choroby leczy się metodami chirurgicznymi- operacyjne przesuniecie linii dziąseł – przeszczepy tkankowe.

Rozchwianie zębów – powodowane utrata kości dookoła zębów. W tym przypadku stosuje się leczenie chirurgiczne podczas którego stomatolog:wykonuje kiretaż – głębokie czyszczenie kieszonek zębowych, odbudowuje zanikłą kość za pomocą materiałów kościo-zastępczych wraz z unieruchomieniem zębów.

W przypadku bardzo zaawansowanej choroby pozostaje ekstrakcja zębów oraz użycie implantów bądź protez.

Chirurgia  Periodontologia

Periodontologia  Periodontologia